Logo ijsbad experience
Logo ijsbad experience

De ademhaling

We ademen gemiddeld 20.000 keer in en uit per dag. Ademen doen we gelukkig automatisch, maar veel mensen weten niet dat een goede ademhaling grote invloed heeft op zaken als de bloeddruk, stress en de spijsvertering. De ademhaling staat centraal voor en tijdens de ijsbad experience. De adem zorgt voor een bepaalde focus die je nodig hebt om je lichaam fysiek en mentaal voor te bereiden op het ijsbad, maar ook om die focus te behouden wanneer je in het ijsbad zit.

We ademen in ons dagelijks leven heel oppervlakkig, tijdens de ijsbad experience word je je bewust van je adem en krijg je ademoefeningen die je niet alleen helpen tijdens de ijsbad experience, maar ook in je dagelijks leven!

Blootstelling aan kou

Ons bad is altijd tussen de 4 en 6 graden waardoor je altijd de perfecte ijsbad experience en blootstelling aan kou hebt. De temperatuur van ons bad wordt niet beïnvloed door de weersomstandigheden en door het feit dat je soms met meerdere mensen in het bad zit (want hoe meer mensen, hoe meer het bad opwarmt).

Daarnaast is ons bad schoon, wordt ons bad 24 uur per dag en 7 dagen per week gefilterd, gereinigd en getest op de ph waarde. En zijn de omstandigheden perfect met mooie kleedkamers, douches en zelfs een sauna ter beschikking. Alles voor een optimale ijsbad experience!

Concentratie & focus

Vooral de eerste keer dat je het ijsbad in gaat is het belangrijk om een kennis te hebben van ademhalingsoefeningen. We raden daarom aan om de workshop Adem & IJs te volgen voordat je het ijsbad in gaat zodat het een leuke eerste indruk en goede ervaring met ijswater zal zijn.

Ademhalingsoefeningen zullen je helpen met de concentratie en focus die jij nodig hebt om het ijsbad te trotseren.

Wilskracht & doorzettingsvermogen

Het trotseren van een ijsbad is niet per se leuk! Het kan eng, spannend, out-of-the-comfortzone en zo koud zijn! Maar de meeste mensen doen het omdat ze weten en voelen dat het goed voor ze is! Omdat het ijsbad trotseren niet makkelijker wordt, wordt er een beroep gedaan om je wilskracht en je doorzettingsvermogen. Want je kan je wilskracht en doorzettingsvermogen met betrekking tot het ijsbad trainen. Door het simpelweg te doen!

Dit zal niet alleen effect hebben op je wilskracht en doorzettingsvermogen als het gaat om het ijsbad, maar ook in het dagelijks leven zal je merken dat je over meer wilskracht en doorzettingsvermogen beschikt.

Meetbaarheid van de effecten

Meten is weten! De effecten van een ijsbad op jouw lichaam zijn goed meetbaar. Zo kun je je hartslag gebruiken om te kijken hoe jouw lijf reageert op het ijsbad. En kun je je ph waarde meten door middel van speciale stripjes.

Hoe cool om te meten wat het bad met jou doet!

Wat een bijzondere ervaring. Een mooie manier om je lichaam weer te leren kennen. Ik zag er tegenop, maar door de ademhalingssessie viel het ijsbad 100% mee. Zeer goede begeleiding door Hans."

Liesbeth
Liesbeth

“Bizar om te ervaren wat een diepe ademhaling met je lichaam kan doen. Tijdens de ademhalingssessie merkte ik al tintelingen door mijn hele lichaam en door vervolgens te focussen op een diepe buikademhaling kon ik zonder moeite het ijsbad trotseren."

Sieuwke
Sieuwke

“Het was een super fijne ervaring, deze ijsbad workshop. Het voelde heel ontspannen om zo bewust met je ademhaling om te gaan en direct nieuwe energie te voelen! Een mooie, schone en fijne faciliteit met professionals die je goed begeleiden!”

Monique
Monique

“Nooit gedacht dat een ademhaling sessie zo bijzonder kon zijn, je komt helemaal tot rust en het heeft invloed op je receptoren die de kou minder snel toe laat."

Natasja
Natasja
Logo ijsbad experience